BMW N55 Teljesítményszintek

A BMW N55 (Twin Scroll Turbo) 2009-2017 lözött gyártott és különféle karosszériákba került közúti forgalomba. Ez a bejegyzés rövid áttekintésül szolgál a teljesség igénye nélkül mindazoknak, akik az N55 motor teljesítménynövelését tűzték ki célul.

Az N55 megbízhatósága

A BMW jónéhány meghatározó motortechnológiát vezetett be az N55 érkezésével, köztük a BMW Valvetronic és a BMW twin-scroll turbófeltöltőket. Mindkét fejlesztés a mai napig szerves részét képezi turbófeltöltős motorjainak és jól látható, hogy milyen hatással például a  B58-ra is.


Az N55 a korábbi - N54 - designen volt hivatott javítani, de ami a tapasztalatokat illeti nem igazán úgy sikerült, ahogy azt előzetesen tervezték. Gyakorlatilag a problémák, amik több BMW motornál megtalálható - köztük az előd N54-nél is - ennél a motorcsaládnál is jelen van vagy megmaradt.

Néhány gyakoribb BMW N55 motorprobléma (de nem kizárólagosan):
 

  • Szivárgó szelepfedelek és olajszűrőház tömítések.
  • A VANOS (a BMW változtatható szelepvezérlési rendszere) mágnesszelep meghibásodása.
  • Vízszivattyú meghibásodás
  • N55 generációnként eltérő dugattyú minőség
  • Problémás PWG szabályzás

Problematikus jellege ellenére azonban mégsem mondható túlzottan kényesnek és inkább mondható stabilnak, mint nem illetve a problémák egy részére a gyártó is igyekezett reagálni különféle szoftverfrissítésekkel és az N55 generációkon történő apróbb változtatásokkal is. 

Az N55 motorok generációjának fejlődéséről és azok hibáiról átfogó képet adni szinte lehetetlen és teljesítménynövelés szempontjából egyszerűbb bővebb kategóriákra osztani.
A legáltalánosabb kategória csoportok a következők: PWG modellek (E széria - pneumatikus wastegate-el szerelve), EWG modellek (F széria - elektromos wastegate-el szerelve - pár korai modell kivételével ami még PWG) és az F87 M2.

 

Stage 1 / 1+  szint

Bár a stage 1 szint jellemzően a motorvezérlő kalibrációjának módosításával elérhető, N55 motor esetén már ezen a szinten is javasolt a gyári műanyag chargepipe upgradeje aluminium verzióra. 
Az F87 M2 esetén a szintek külön elbírálás alá esnek, tekintve, hogy gyárilag emelt teljesítményű verzióról van szó.

 

 

Stage 2 / 2+ szint

Ezen a szinten a Stage 1 szinten ismertetett chargepipe upgraden felül szükségessé válik a gyári downpipe upgradeje, ami történhet sportkatalizátoros downpipeal vagy katalizátor nélküli verzióval továbbá elengedhetetlen az intercooler upgradeje is. 
Gyakori kérdés, hogy szükséges e a gyári légszűrő cseréje, de tapasztalataink azt mutatják, hogy teljesítménynövelés szempontjából a legtöbb BMW légszűrőjének kialakítása nem igényli annak cseréjét és csak egy "high-Flow" panel filter elég teljesítménynövelés szempontjából. Tudunk olyan példát is, ahol a több száz vagy akár ezer eurós intake beépítése után az autó 7-9 lóerővel tudott kevesebbet ami egyértelműen ennek az alkatrésznek a cseréjéből adódott!

Stage 2+ szint esetén szükségessé válhat upgrade lefújószelep is illetve opcionálisan a HPFP állapotától és teljesítményszinttől függően a gyári HPFP upgradeje is. Utóbbi jellemzően 420Le feletti teljesítményszint mellett válik szükségessé nem makulátlan állapotú gyári alkatrész esetén. Ilyenkor érdemes beütemezni az upgrade opciót. 

 

Stage 3

Amennyiben valakinek a fentieken túl további potenciál szükséges úgy elérkezett a Stage 3 szintű tuninghoz. Itt rendkívül sokszínű setup készíthető, de felhasználói szempontból a hibrid turbo setupok a legkedveltebbek. Ezekhez az általunk használt és javasolt turbófeltöltők a Turbosystems illetve Pure turbók. Ezen felül a kívánt teljesítményszint függvényében szükségessé válik az N20 MAP szenzor, upgrade magasnyomású pumpa (amely lehet B58TU, Dorch Stage 1 vagy Stage 2) és upgrade AC pumpa (ami lehet Walbro vagy Fuel-It szett) és a catback rendszer módosítása. Ezen a szinten javasoljuk a gyári gyújtógyertya cseréjét NGK97506 tipusúra (0,55 gap mellett).

 

Amennyiben kérdés adódna vagy segítségre volna szükvége bármely szintű setup kidolgozásában keressen minket bizalommal. Cégünk forgalmazza a típushoz a szükséges upgrade alkatrészeket és igény esetén azok telepítését/installációját is el tudjuk végezni műhelyünkben! 

Amennyiben úgy érzi, hogy autója készen áll, távol van tőlünk és affinitást érez autójának diagnosztikájára úgy akár MHD CUSTOM FALSH opción keresztül tudjuk programozni autóját. Ezzel kapcsolatban vegye fel velünk a kapcsolatot.

 

 

Ügyfeleink véleményei

Performance blog

Performance blog

Tovább
2.0TFSi EA113 és ami mögötte van
2.0TFSi EA113 és ami mögötte van

Az EA113 2.0L Tfsi motorok az első generációs közvetlen befecskendező motorok. Ezt a motort a VW konszern előszeretettel használta, például a Golf 5 / Scirocco / Audi A3 A4 A6 / Seat Leon / Skoda Octavia típusaiban és a sportosabb kiadásaiban is használja... Ezek változatai a VW Golf 6 R / Golf 5 Ed 30 / Scirocco R / Audi S3 / Seat Leon Cupra / Skoda octavia rs és Vw Polo R.

Mielőtt megvásárolnád vagy az autó szoftvermódosítása/chiptuningja mellett döntenél, itt van néhány dolog, amivel egy kicsit foglalkozni kellene az említett motornál.

Ha már megtetted, de még mindig problémáid vannak, az alábbi sorok megoldást adhatnak a problémára, vagy annak felkutatására, azonban ez nem egy szerelési útmutató, így azt javaslom, hogy minden esetben forduljatok szakemberhez a hibamegállapítás és a hiba javításának orvoslására!

Tovább
Bővebben a DSG váltókról és a DSP egyedi DSG szoftverről
Bővebben a DSG váltókról és a DSP egyedi DSG szoftverről

Első körben nézzük meg a váltók típusait és röviden a legfontosabb jellemzőiket és az előforduló problémákat.

 

Tovább
Terméket hozzadtuk az ajánlatkéréshez!
Ajánlatkérés leadása Tovább nézelődök