Az EA113 2.0L Tfsi motorok az első generációs közvetlen befecskendező motorok. Ezt a motort a VW konszern előszeretettel használta például a Golf 5 / Scirocco / Audi A3 A4 A6 / Seat Leon / Skoda Octavia tipusaiban és a sportosabb kiadásaiban is használja... Ezek változatai a VW Golf 6 R / Golf 5 Ed 30 / Scirocco R / Audi S3 / Seat Leon Cupra / Skoda octavia rs és Vw Polo R.

Mielőtt megvásárolnád vagy az autó szoftvermódosítása/chiptuningja mellett döntene, itt van néhány dolog, amivel egy kicsit foglalkozni kellene az említett motornál.

Ha már megtetted, de még mindig problémáid vannak, az alábbi sorok megoldást adhatnak a problémára vagy annak felkutatására azonban ez nem egy szerelési útmutató így azt javaslom, hogy minden esetben forduljatok szakemberhez a hibamegállapítás és a hiba javításának orvoslására.


1.A nagynyomású szivattyú problémája


 


A nagynyomású szivattyú a közvetlen befecskendező motorok üzemanyag ellátásáért felel. A szivattyú a szívófejeknél max. 125 bar nyomáson táplálja a tüzelőanyagot (benzin)
a szivattyú tengelyének 3-szor nyomásával. (1 bütyköstengyely fordulat)

A szivattyú a motor hengerfején található.

Ennek a szivattyúnak a belsejében van egy súrlódócsap a bütyköstengely lebenye és a szivattyú tengelye között, amit „cam follower-ként” ismerhetünk. A Cam Follower megvédi a bütyköstengelyt és a nagynyomású szivattyút a túlzott kopástól, és a motor tüzelőanyag-szivárgása esetén lezárja a motort az üzemanyag-szivattyúból.

Eredetileg a Cam Follower fekete védő - súrlódó bevonattal van ellátva, aminek halványulásával lehet következtetni a kopás mértékére. Cseréje 15 000 - 20 000 km között
javasolt módosított magyasnyomású/tuning esetén. Gyári autónál is érdemes lehet ránézetni szerelővel 25-30 000km elteltével.

Hibája esetén a következő hibakód a leggyakoribb:

16471 / P0087 / 000135 - Fuel Rail / RENDSZERNYOMÁS: TÚL ALACSONY

!!!FIGYELEM!!!!

Ha továbbra is figyelmen kívül hagyja a hibát, akkor katasztrofális okok jelentkezhetnek, és a bütyköstengely károsodását vagy akár a motor leolvadását eredményezhetik, ha agresszív szoftverbeállítások vannak!

Alkatrész cikkszáma: 06D109309C


 

2.Lefújószelep (BOV)
 

A lefújószelep első generációja hibás/gyenge volt, és nagyjából minden szoftveroptimalizálás után azonnal "leállt" vagy nem megfelelően viselkedett, amikor a nyomás 1 bar-nál nagyobb értékre lett emelve.

A K03-al szerelt modelleknél ez a lefújó rögtön a turbónál helyezkedik el, a K04 motorok esetén a motor előtt jól látható helyen.

Általában, ha a lefújószelep meghibásodik, a motor veszít az erejéből, és a feltöltése kevés lesz (turbónyomás).

A leggyakrabb hiba, hogy lyuk keletkezik a membránon, és ez okozza a beszívó rendszer megnövekedett veszteségét.

A hibás alkatrész cikkszáma: 06f 145 710 c

Hibakód a diverter / lefújó szelep cseréje miatt:

16683 / P0299 / 000665 - FELTÖLTŐ NYOMÁSSZABÁLYOZÁS: A SZABÁLYOZÁSI HATÁR ÁTLÉPÉS LEFELÉ

Pótalkatrészek száma: 06H145710D

 

3. A koxosodás

 

Mivel a Tfsi motorok közvetlen befecskendezésűek, nincs mód arra, hogy a szelepeket tüzelőanyaggal mossuk, mint a normál MPI-motorokat, így nagy a probléma a koromlerakódás a szelepeken.

Ennek leginkább két oka van.

Az 1. ok az olaj a szívórendszerben, a turbófeltöltőből vagy a "hengerfej szellőztető szelepéből" (PCV) érkező olaj/olajpára. Ez az olaj szennyezi a szívórendszert, és végül a szelepekre rakódik.

2. ok: A korom felhalmozódását az Egr szelep (kipufogógáz visszavezető szelep) is okozza, amely a motorból kilépő szénrészeket visszajuttatja a szívórendszerbe ahol a már feljebb említett olajjal keveredve megtapad a szelepeken.

Végső esetben elkezdődnek a gyújtáskimaradás (misfire) problémák, csökken a teljesítmény és a rossz üzemanyag-hatékonyságot tapasztalunk (fogyasztás), mivel a szén/korom megakadályozza a szelepek
gyors és szabad mozgását, csökkenti a légáramlást, és végül megakadályozza, hogy a szelepek megfelelően záródjanak, Ez a probléma befolyásolhatja a beömlőnyílások keresztmetszetét és megakadályozza
a beszívott levegő megfelelő sebességét, ami azt jelenti, hogy rossz üresjárat és rossz üzemanyag-hatékonyság lesz.

Hibakód:

18447 / P2015 / 008213 - SZÍVÓCSŐ CSAPPANTYÚ HELYZETÉRZÉKELŐ (1. BANK): VALÓSZÍNŰTLEN JEL

A probléma elkerülése:

4 olyan dolog van, amellyel csökkentheti és elkerülheti a szén/korom felhalmozódását.

A., Telepítsük a vízmetanol-injekciót, amely minden alkalommal megtisztítja a szelepeket, amikor a wmi-rendszer a víz / metanol keveréket szórja.

B., Távolítsa el az EGR szelepet ami nagy mértékben hozzájárul a magas koromhoza szívórendszerben, majd tisztítsa el a szívócsonkot, szelepeket stb.

C.,Vegyük ki a pcv-t és telepítsünk egy PCV blokkoló kit-et olajlecsapató tartállyal együtt. Ez megakadályozza a túlzott olajgőzöket, amelyek a motorodban található pcv-ből származnak.

D., 80-100 000km-enként benevezhetjük autónkat egy dióhéjas tisztításra ami nagyjából gyári tisztaságra állítja vissza szelepszáraink "kinézetét".

Az ilyen esetben előforduló DTC a következő:

16684 / P0300 / 000768 - VÉLETLENSZERŰ / TÖBBSZÖRÖS GYÚJTÁSKIMARADÁS ÉSZLELÉSE


 

4. A PCV szelep

 

A PCV szelep (Pozitív forgattyúsház szellőztető szelep - ha nagyon le akarom fordítani magyarra) egyirányú légszelep, amely lehetővé teszi a „befúvó” gázok és gőzök áramlását a szívó rendszerbe. A rendszer egy hátsó szelepből áll, amely a turbóbemenethez csatlakozik hogy friss levegőt biztosítson a forgattyúházba, és egy elülső szelepet, amely lehetővé teszi a levegő áramlását csak a forgattyúházba és a szívócsatornába.

Normál üzem közben kis mennyiségű égetlen üzemanyag és kipufogógáz kerülhet a dugattyúgyűrűk közé és beléphet a forgattyúházba. Ha ezek a gázok a forgattyúházban maradnak és kondenzálódtak, az olaj idővel hígabbá válik, csökkentve annak kenési képességét ("iszaposodik").

Ha a PCV meghibásodik, szívócső nyomás a forgattyúsházba szivároghat, ami nyomásesést és így a teljesítmény csökkenéséhez vezethet. A gázokat a hátsó PCV-ből a turbóba is kényszerítheti.

Az ilyen esetben előforduló hibakódok a következők:

16684 / P0300 / 000768 - VÉLETLENSZERŰ / TÖBBSZÖRÖS GYÚJTÁSKIMARADÁS ÉSZLELÉSE

16555 / P0171 / 000369 - ÜZEMANYAG-TRIM; 1. BANK: SZEGÉNY KEVERÉK

16891 / P0507 / 001287 - ALAPJÁRATI FORDULATS ZABÁLYOZÁS: MAGASABB A VÁRTNÁL.

Pótalkatrészek száma:

06F129101G vagy 06F129101P

(Edit: A gyújtáskimaradást az érthetőbb megfogalmazás miatt használtam! Angolul “Misfire” ami égéskimaradás hivatalosan fordítva)












 

[Források: Gt-Innovation, Pistonheads, Motorreviewer, engineworks]